Ugo Basile

Klatki do testu ukierunkowanej preferencji miejsca (Conditioned Place Preference - CPP) dla szczurów lub myszy

Kod 42552/3UB
Nowa klatka CPP Ugo Basile to dwukomorowy pojemnik do oceny potencjału uzależniającego substancji i motywacyjnego wpływu leków na myszy lub szczury.
Dowiedz się więcej o produkcie
Cechy
  • Wymienne wzorzyste podłogi i ściany
  • Ściany w każdej komorze można zmienić, wymieniając zestaw kontekstowy
  • Wysoki kontrast między komorami
  • Specjalne modele i podłogi dla szczurów lub myszy

Zalety

  • Dwa przedziały różnią się stymulacją dotykową
  • Dwie komory różnią się stymulacją wzrokową
  • Zoptymalizowane pod kątem śledzenia wideo
  • Zaprojektowane dla systemów wieloklatkowych

Zastosowanie

Paradygmat ukierunkowanej preferencji miejsca CPP dostarcza informacji na temat nagradzających lub awersyjnych skutków wizualnych i dotykowych kontekstowych wskazówek związanych z narkotykami.

Technika ta zyskała dużą popularność w badaniach naukowych nad uzależnieniami, będąc dużo łatwiejszą w porównaniu z procedurami samodzielnego podawania leków.

Najpierw zwierzę jest poddane warunkowaniu po podaniu leku, aby zidentyfikować jego zachowanie w komorach. Następnie mierzony jest czas spędzony w każdej komorze. Obserwując preferencję lub niechęć do przebywania w danej komorze, związane z podaniem leku, można łatwo wydedukować nagradzające lub awersyjne właściwości leków.

Test CPP wymaga, aby zwierzę wykonało jedynie prostą operację (tj. przechodzenie z jednego przedziału do drugiego), aby zbliżyć się lub ominąć przedział sparowany z lekiem. Oczekuje się, że zwierzę będzie spędzać więcej czasu w komorze związanej z podaniem leku, jeśli doświadczenie przyniosło pozytywny efekt.

Po szczegółowe informacje zapraszamy do naszych przedstawicieli handlowych lub na stronę Ugo Basile.

Publikacje

Special thanks to Prof. Paola Fadda (Department of Pharmacology, University of Cagliari, Italy) for the initial design of the boxes: her valuable comments and suggestions allowed us to keep the focus on the user needs and opinions.